Klasy 5c i 5d uczą się metody sketchnotingu, czyli tworzenia notatek wizualnych.
Umysł ludzki szybciej kojarzy i zapamiętuje obrazy niż słowa, dlatego taki sposób notowania ułatwi naukę i dostarczy uczniom trochę zabawy. Dodatkowo pomoże w szybszym odnalezieniu potrzebnych informacji w zeszycie i uczniowie będą chętniej tam zaglądać. Na pierwszych zajęciach uczniowie zapoznali się z zasadami tworzenia notatek wizualnych – podstawowymi elementami, układem, zastosowaniem kolorów itp. Poćwiczyli także rysowanie typowych ikon stosowanych w sketchnotingu - strzałki, ramki, chmurki, ludziki, symbole. Niektórzy stworzyli nawet własne ikony. Metoda sketchnotingu jest uniwersalna – uczniowie mogą zastosować ją na dowolnym przedmiocie.
Na kolejnych zajęciach klasy piąte tworzyły własne notatki wizualne podczas lekcji powtórkowej o rzeczowniku.
Innowacja metodyczna „Zobacz wiedzę - myślenie wizualne (sketchnoting)” na temat tworzenia notatek wizualnych prowadzona jest przez M. Piórkowską na lekcjach języka polskiego w klasach 5c, 5d oraz 7a.