Kto myślał, że szyfrowanie na języku polskim jest niemożliwe, jest w błędzie. Uczniowie klasy 4b na lekcji języka polskiego szyfrowali hasła z lektury "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".

Zadanie wykonywaliśmy na podsumowanie cyklu lekcji. Czwartoklasiści samodzielnie wybierali 12 haseł, z którymi kojarzy im się lektura szkolna, a następnie je zaszyfrowali, aby inni mogli rozwiązać ich zagadkę. W ten sposób podsumowaliśmy pracę z lekturą szkolną i utrwaliliśmy znajomość alfabetu. Zajęcia z wykorzystaniem szyfru uczą twórczego i krytycznego myślenia. Angażują uczniów, którzy zmotywowani i skoncentrowani podejmują się wykonania zadania. Pomagają sprawdzić, czy uczniowie potrafią dzielić wyrazy na litery, znają zasady pisowni (ortografia i interpunkcja). Uczą się bawiąc, a ich aktywność sprawia, że zapamiętują przekazywane treści.