Wyjazd do Ankary w ramach projektu Erasmus + "Tacy sami w jednym świecie" był wyjątkowym doświadczeniem dla uczniów i nauczycieli naszej szkoły.
Biorąc udział po raz pierwszy we współpracy międzynarodowej naszej szkoły, mieliśmy możliwość poznania systemu edukacji w Turcji, metod pracy w szkole, bliższego poznania się uczniów, podnoszenia kompetencji językowych, poznania kultury tureckiej, mieszkańców tego kraju oraz wzbogacenia wiedzy na temat Turcji. Uczniowie doskonalili otwartość na nowe doświadczenia, pracowali metodą projektu oraz w grupach, a efekty były twórczo - inspirujące. Dyrekcja, nauczyciele, uczniowie oraz rodzice szkoły Uluonder Ortakulu przyjęli nas z ogromnym entuzjazmem, podczas pierwszej wizyty w szkole zostaliśmy przyjęci licznymi pokazami, m.in. tańców tureckich oraz śpiewu. Regionalne posiłki serwowały nam mamy uczniów zaangażowanych w projekt. Zwiedzaliśmy miasta i muzea oraz braliśmy udział w warsztatach w szkole Uluander Ortakulu, która nas gościła, a także na Universytecie Gazi, gdzie odbyły się warsztaty konstrukcyjne w sali fizyki. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Beypazari – starożytną Leganię, położoną na Jedwabnym Szlaku. Miasto słynie z festiwalu żywności Havuç ve Güveç Festivali, którego głównym bohaterem jest marchewka. W okolicach Beypazarı uprawia się około 60% marchwi tureckiej. Miasto słynie również z produkcji wody mineralnej, której mieliśmy możliwość spróbować. W Beypazari zachowało się ponad 3000 tradycyjnych domów osmańskich, które tworzą starą część miasteczka. Zwiedziliśmy lokalne muzeum, w którym wystawione są eksponaty z czasów rzymskich i bizantyjskich. Zwiedziliśmy Ankarę – Mauzoleum Ataturka, Kocatepe meczet, poznaliśmy historię i kulturę Turcji, zwiedzając muzea – Muzeum Wojny o Niepodległość, Muzeum Etnograficzne, Muzeum Cywilizacji Anatolijskich, Muzeum Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego – wpisane na listę Światowego dziedzictwa UNESCO. Ogromne wrażenie wzbudziła w nas bajkowa kraina – Kapadocja – miejsce powulkaniczne, gdzie w tufie wulkanicznym wydrążone są domy i kościoły.
Uczniowie biorący w projekcie doskonale sobie poradzili, przełamując swoją nieśmiałość osobistą oraz barierę językową. Z każdym dniem pobytu czuli się coraz lepiej w zmieniającej się przestrzeni kulturowo-społecznej. Założone rezultaty zostały zrealizowane, a uczniowie wrócili bogatsi o doświadczenie, znajomości i przyjaźnie, które nawiązały się podczas wyjazdu.