TRYB I ZASADY USTALENIA OCENY ZACHOWANIA
Nauczyciele powinni zostać poinformowani przez wychowawcę o przewidywanej ocenie zachowania co najmniej na dwa tygodnie przed posiedzeniem rady pedagogicznej.
Informację o przewidywanej nagannej ocenie zachowania wychowawca przekazuje uczniowi i rodzicom miesiąc przed zakończeniem półrocza (roku), a o innych ocenach z zachowania na dwa tygodnie przed posiedzeniem rady pedagogicznej.
Wychowawca jest zobowiązany zapoznać z trybem i zasadami ustalonej oceny zachowania uczniów na wrześniowej godzinie wychowawczej w nowym roku szkolnym, a rodziców - na pierwszym zebraniu w nowym roku szkolnym.
Ocena zachowania nie może mieć wpływu na stopnie z przedmiotów nauczania, promocję i ukończenie szkoły.
Na początku każdego semestru uczeń otrzymuje 125 punktów. W ciągu semestru uczeń może zdobyć kolejne punkty lub stracić już posiadane. Ocena roczna z zachowania jest średnią arytmetyczną punktów z I i II półrocza.
Uczeń nie może na półrocze otrzymać zachowania:
wzorowego, gdy straci 30 punktów;
bardzo dobrego, gdy straci 50 punktów;
dobrego, gdy straci 100 punktów;
Zakres punktacji na poszczególne oceny
ocena wzorowa powyżej 250 punktów;
ocena bardzo dobra od 181 do 250 punktów;
cena dobra od 125 do 180 punktów;
ocena poprawna od 71 do 124 punktów;
ocena nieodpowiednia od 1 do 70 punktów;
ocena naganna 0 punktów i poniżej.
W sytuacji, kiedy uczeń popełni czyn o wysokiej szkodliwości społecznej, zagrażający życiu lub zdrowiu oraz w innych skrajnych przypadkach, może otrzymać ocenę naganną z pominięciem zasad punktowania.
W przypadku rażącego naruszenia regulaminu wychowawca w porozumieniu z pedagogiem szkolnym udziela nagany lub typuje ucznia do nagany dyrektora.
Wychowawca zobowiązany jest do rzetelnego, systematycznego kontrolowania frekwencji swoich wychowanków. Jeśli uczeń opuścił 15 nieusprawiedliwionych godzin, wychowawca informuje rodziców przez e-dziennik, przy 30 nieusprawiedliwionych godzinach informuje pedagoga szkolnego.