Klasa 1 a, 1 b i 1 c w tym roku szkolnym realizują innowację, która została napisana w oparciu o Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Literki w akcji”. Projekt ma na celu:
- rozwijanie umiejętności czytania i pisania, zapewnienie uczniom pierwszej klasy solidnej podstawy w rozpoznawaniu i pisaniu liter
poprzez różnorodne aktywności i interaktywne zadania
- stymulowanie kreatywności i wyobraźni: poprzez zadania plastyczne, techniczne, gry i zabawy, zachęcanie uczniów do twórczego myślenia i eksplorowania różnych aspektów liter
- integracja działań edukacyjnych: łączenie różnych edukacji w celu zapewnienia kompleksowego podejścia do nauki liter
- rozwijanie umiejętności społecznych: umożliwianie uczniom pracy w grupach, wymiany pomysłów oraz wzajemnej współpracy podczas różnych zadań i zabaw.
- współpraca międzyszkolna: wymienianie doświadczeń między nauczycielami biorącymi udział w projekcie.
W minionym tygodniu wszystkie klasy zrealizowały pierwsze zadanie, w którym nauczycielki wdrażające innowację, pani Grażyna Krupiarz, Iwona Dudkowska – Juzwa i Monika Somionka wykorzystały metodę stacji zadaniowych. W tej metodzie aktywność odbywała się w formie zespołowej. Najpierw uczniowie przynieśli do szkoły owoce, warzywa, kasztany, żołędzie i liście. Te rzeczy zostały wykorzystane do lekcji matematyki, na której tworzyli zbiory według określonej cechy. Przy okazji nazywali owoce i warzywa, rozmawiali o ich wykorzystaniu. Kolejnym etapem było podzielenie dzieci na zespoły i praca grup na poszczególnych stacjach. Pierwszoklasiści tworzyły określone kształty liter przy użyciu darów dostępnych na danej stacji. Czas pracy grupy był monitorowany przez narzędzie „timer” dostępne na stronie www.classroomscreen.com . Realizacja tego zadania wymagała od uczniów współpracy, wspólnego tworzenia, co nie było łatwe. Dzieci przy układaniu liter dobrze się bawiły i wykazywały pomysłowością.