Wolontariuszem może być uczeń respektujący zasady wolontariatu po uprzednim przedstawieniu opiekunowi wolontariatu pisemnej zgody rodziców na działalność wolontariacką w formie „POROZUMIENIA’. Opiekunem szkolnego wolontariatu są wyznaczenia nauczyciele - Monika Ostrowska i Magdalena Piórkowska.

5. Celem szkolnego wolontariatu jest:

  • zaangażowanie uczniów do świadomej, dobrowolnej i nieodpłatnej pomocy innym, zapoznanie z ideą wolontariatu,
  • rozwijanie wśród uczniów postawy zaangażowania na rzecz potrzebujących pomocy, otwartości i wrażliwości na potrzeby innych, życzliwości i bezinteresowności,
  • wykorzystanie umiejętności i zapału uczniów w pracach na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego,
  • angażowanie się w ogólnopolskie i lokalne akcje o charakterze charytatywnym (np. kwestowanie na rzecz słupskiego hospicjum, WOŚP itp.)

6. Każdy wolontariusz aktywnie włącza się w działalność wolontariatu:

  • uczestniczy w pracach na rzecz szkoły, środowiska szkolnego i lokalnego,
  • aktywnie działa w obszarze pomocy koleżeńskiej,
  • wspomaga różnego typu inicjatywy charytatywne i kulturalne,
  • działa na rzecz środowiska naturalnego,
  • wykazuje zainteresowanie różnymi działaniami prowadzonymi na terenie szkoły i włącza się do ich realizacji,
  • zgłasza własne propozycje i inicjatywy, wykorzystując swoje zdolności i doświadczenie
  • jest kreatywny,
  • uczestniczy w zebraniach wolontariatu,
  • podejmuje pracę w wymiarze, który nie utrudni mu nauki i pomocy w domu,
  • przestrzega regulaminu,
  • swoim postępowaniem stara się promować ideę wolontariatu,
  • jest przykładem dla innych.

7. Za aktywną pracę w wolontariacie uczniowie mogą być nagradzani poprzez:

  • wyrażenie uznania słownego,
  • pochwałę na forum szkoły,
  • przyznanie dodatnich punktów zgodnie z punktowym systemem oceniania zachowania,
  • wolontariusze kończący 8. klasę szkoły podstawowej mogą otrzymać wpis na świadectwie szkolnym (zgodnie z pkt. 19 załącznika 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 939), który uprawnia do otrzymania dodatkowych 3 punktów przy rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej.

O dokonaniu wpisu na świadectwie decyduje opiekun wolontariatu w oparciu o:

- analizę aktywności wolontariusza (minimum 45 godzin przepracowanych w trakcie roku szkolnego, głównie na rzecz szkoły),
- dostarczony dokument potwierdzający działalność wolontariacką w innych organizacjach młodzieżowych, a także w organizacjach  samorządowych, społecznych, fundacjach, stowarzyszeniach, itp.,
- analizę długości pracy ucznia w szkolnym wolontariacie,
- analizę takich cech wolontariusza, jak: obowiązkowość, odpowiedzialność, umiejętność współdziałania, kreatywność.

Nagradzanie wolontariuszy ma walor motywujący, podkreślający uznanie dla działalności wolontariusza.

8.  Członkostwo w szkolnym wolontariacie ustaje przez:

  • ukończenie lub zmianę szkoły,
  • dobrowolne wystąpienie,
  • nie podjęcie działań wolontariackich.