3B - 01. Dzień Kropki

Amerykański pisarz Peter H. Reynolds w 2003 roku wydał książeczkę pod tytułem “The Dot”. Jej bohaterką jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej nauczycielce uwierzyła w swoje możliwości. Historia zawarta w “The Dot” stała się inspiracją dla wielu nauczycieli i tak w 2008 roku powstał “Międzynarodowy Dzień Kropki”.

Uczniowie klasy 3 b już trzeci raz obchodzili to nietypowe święto, mające na celu pobudzanie kreatywności i pomysłowości uczniów. Zajęcia odbywały się w ramach innowacji prowadzonej przez panią Grażynę Krupiarz – „ZAKODOWANY KALENDARZ ŚWIĄT TYPOWYCH I NIETYPOWYCH”.
Cykl zajęć w ramach „Dnia Kropki” rozpoczął się od wysłuchania opowieści o Vashti. Na zajęciach informatycznych dzieci w parach tworzyły „Kropkową fantazję” w programie Power Point oraz animowały historię w środowisku Scratch, której główną bohaterką była kropka. Wykazywały się nie tylko umiejętnościami związanymi z obsługa programów, ale i kreatywnością, fantazją i umiejętnością współpracy. Trzecioklasiści wykonywali również zadanie z ozobotem w ramach Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować”. Kropki pojawiły się na trasie dla robotów. W tych kropkach dzieci rysowały to, co potrafią, co lubią robić, w czym są dobre. Trasę musiały zakodować za pomocą sekwencji kolorów tak, by po połączeniu wszystkich prac powstała jedna, wspólna praca „łańcuszek talentów”. To zadanie bardzo zaangażowało wszystkie dzieci, a radość z uzyskanego sukcesu była ogromna. Ozoboty bez problemu pokonywały całą trasę, co świadczyło o tym, że była ona dobrze zaprogramowana. I tak mała kropka stała się bohaterką wielu działań w klasie 3 b i przyniosła dzieciom dużo radości i satysfakcji. (foto)

notatka i zdjęcia
G.Krupiarz

Dodatkowe informacje

Projekt pn. "E-administracja, E-szkola -wdrożenie interaktywnych uslug administracji elektronicznej oraz dzienników elektronicznych w Mieście Słupsku"
ue
Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013