Start

Projekt Scratch’owy „escape room”

  • Drukuj

exitW miesiącu październiku w naszej szkole realizowano projekt Scratch’owy „escape room”. Celem projektu była promocja programowania, rozbudzanie u uczniów chęci do samodzielnego poszukiwania wiedzy i praktycznych rozwiązań oraz nauka programowania poprzez zabawę. Przeprowadzeniem projektu zajęły się panie: Irena Dwulit-Czerwonka oraz pani Małgorzata Łapińska-Wencławska

Na terenie szkoły stworzono pokój zagadek. Uczestnicy mieli za zadanie wydostać się z pomieszczenia w ciągu 30 minut. W czasie pobytu w zamknięciu, uczniowie korzystali z wiedzy nabytej na lekcji z programowania w Scratchu i poprawności logicznego myślenia. Kluczowe znaczenie miała umiejętność pracy w zespole. Stopień trudności przygotowanych zagadek został dostosowany do wiedzy i umiejętności uczniów klasy drugiej. Grupy liczyły po cztery osoby. Z chętnych uczniów utworzono 10 zespołów. Wszystkie grupy wydostały się z pokoju zagadek w określonym czasie. 
Przygotowane zadania bardzo podobały się dzieciom. Chętnie wykonywały polecenia, a dzięki współpracy szybko przechodziły kolejne etapy. Zagadki dotyczyły liczenia w zakresie 40, kodowania (uporządkowania instrukcji wykonania sałatki owocowej), przemieszczanie się według podanego kodu, układania wyrazów w kolejności alfabetycznej. Przy każdym zadaniu uczestnicy wykazali się bardzo dobrą umiejętnością czytania ze zrozumieniem. 

Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem. Z pokoju zagadek dzieci wychodziły radosne i pełne wrażeń. Na wyróżnienie zasłużyły dwa zespoły, których czas przeznaczony na rozwiązanie zagadek nie przekroczył 15 minut. Zwycięskie zespoły otrzymały nagrody, pozostali uczestnicy – nagrody pocieszenia. (zdjęcia)

Wyróżnieni uczniowie to:
1. Szymon Jachym kl. 2c
2. Oskar Leśniak kl. 2c
3. Jakub Ozimek kl. 2c
4. Leon Manuszak kl. 2c
5. Filip Sikora kl. 2a
6. Paweł Kryński kl. 2a
7. Jakub Cemka kl. 2a
8. Oliwia Gruszczyńska kl. 2a

notatka: I. Czerwonka